Checklist aanlevering administratie

Gebruikt u s.v.p. deze checklist om te controleren of u alle benodigde documenten hebt aangeleverd:

 

Afhankelijk van de afspraken die we gemaakt hebben, in PDF, excel of in lijsten.

 

Let op: Hierbij is de datum op de factuur ('factuurdatum') belangrijk. De datum van betaling door uw klant is onbelangrijk. Alle facturen met een factuurdatum tot en met de laatste dag van de periode moet u inzenden.

 

Bijvoorbeeld: U controleert of u alles hebt aangeleverd voor de BTW-aangifte over het 3e kwartaal. De laatste dag van het 3e kwartaal is 30 september, dus alle verkoopfacturen tot en met factuurdatum 30 september moet u inzenden.

 

 

Let op: Ook hierbij is de datum op de factuur ('factuurdatum') belangrijk. De datum van betaling door u is onbelangrijk. Alle facturen met een factuurdatum tot en met de laatste dag van de periode moet u inzenden.

 

 

Tip! Stuur ons de inloggegevens toe, dan downloaden wij voortaan zelf de facturen voor u. Kosteloos!

 

Bijvoorbeeld: Parkeerkosten, autowaskosten, restaurantkosten, treinkaartjes

 

Let op: Betaal zo weinig mogelijk contant!

Vraagt u zich af hoe deze aan te leveren?

 

 

In de vorm zoals we afgesproken hebben, dus bijvoorbeeld kassa-lijsten 

 

Let op: Ook de afschriften van eventuele spaarrekeningen moet u inzenden.

 

Let op: Controleert u s.v.p. met uw mutatieoverzicht of afschrift in uw internetbankieren of u van alle zakelijke uitgaven de bonnetjes en facturen hebt. Dit voorkomt vertraging in de verwerking doordat wij deze later nog op moeten vragen. Als we geen onderliggend stuk hebben, zullen we bij twijfel dit altijd navragen bij u. Maar het kan zo gebeuren dat we belangrijke uitgaven verkeerd verwerken.

 

 

 

 

Let op: Controleert u s.v.p. of u van alle uitgaven de onderliggende bonnetjes en facturen hebt. En stuur deze ook in. Als u deze al ingezonden hebt, dan hoeft u dat niet apart aan te geven uiteraard. Daar komen wij wel uit.

 

 

Let op: Het is belangrijk dat u de kilometeradministratie bijhoudt en regelmatig inzend naar ons. Alleen dan kunnen we hier rekening mee houden bij onze belastingschattingen. En misschien wijkt de kilometeradministratie wel sterk af van wat we aan het begin van het jaar dachten. In dat geval kunnen we wellicht nog tijdens het jaar u een ander advies geven, waardoor u belasting bespaart.

 

 

 

Als uw boekhouder is het onze taak om een goede boekhouding te voeren en correcte belastingaangiften in te dienen. Hierbij zijn we echter wel afhankelijk van u omdat u alle documenten moet aanleveren. Daarom alvast dank voor uw medewerking! 

 

Bij vragen of opmerkingen, neem gerust contact met ons op!