Onze aanpak

Op deze pagina:

 

Hoe verschilt onze aanpak met die van andere adviseurs?

Vaak is ons de vraag gesteld wat wij anders doen dan de concurrent. Wat is nu het verschil met de aanpak van confidon? Wij proberen hier voorbeelden te geven van hoe onze aanpak nu echt verschilt van onze concurrenten. Zodat u een weloverwogen keuze kunt maken.

Deze informatie is nuttig voor starters op zoek naar informatie over de boekhouding of een boekhouder. Maar ook voor bestaande ondernemers die willen overstappen naar een nieuwe boekhouder of accountant. U heeft nu ervaring met de aanpak van uw oude adviseur en kunt deze vergelijken met onze aanpak.

 

Vaste medewerkers

Uw boekhouding wordt verzorgd onder leiding van vaste medewerkers die al jaren in dienst zijn. Dus de administratie van uw onderneming is in handen van medewerkers die bekend zijn met de bijzonderheden.

 

Vaste prijsafspraken

Wij werken helder en duidelijk. Daarom werken we waar mogelijk met vaste prijzen.

We maken ook geen mondelinge afspraken, maar uw opdracht wordt altijd schriftelijk bevestigd.

 

We zorgen dat u voldoet aan de wet en de andere eisen van de Belastingdienst 

De Belastingdienst kan bij controles tot 5 jaar terug corrigeren. Vaak worden er 100% boetes bovenop gelegd. Wij vragen door. We kunnen zelfs erg lastig zijn; maar dat is altijd in uw eigen belang. 

 

Wij investeren ook in de samenwerking

In nieuwe klanten investeren we extra tijd. Of u nu starter bent of overstapt van een andere adviseur, wij moeten eerst een nieuw dossier voor u opbouwen. Die extra tijd berekenen wij slechts ten dele door, want dat is onze investering in de relatie. 

 

Ook de kleine bonnetjes nemen we mee

Wij proberen altijd het onderste uit de kan te halen. Natuurlijk binnen de grenzen van de wet, maar daarbinnen zijn nog steeds voldoende mogelijkheden.

Zie bijvoorbeeld onze Checklist aanlevering administratie waarmee u kunt controleren of u geen kosten bent vergeten.

Stop dus met 'doe-het-zelven' en breng uw boekhouding weer naar een specialist. Lever al uw kleine bonnetjes ook gewoon in bij ons. Zoveel als u hebt, wij kunnen dit verwerken tegen scherpe tarieven. En besteed uw kostbare tijd weer aan uw eigen werk of aan uw gezin.

 

We zoeken naar aftrekposten in uw belastingaangifte

Ook uw aangifte inkomstenbelasting optimaliseren we zo goed mogelijk. Ook hier vragen we door en wijzen we u op fiscale kansen (zie de Checklist Inkomstenbelasting).

 

Vraagbaakservice: Bel of mail uw kleine vragen

Stel, u loopt tegen iets nieuws aan waarvan u zich afvraagt of dit voor de belasting, voor uw factuur of voor iets anders nog gevolgen heeft. Dan neemt u gewoon eerst even contact op met ons. Even overleggen voorkomt misschien grote problemen later. Als we het antwoord paraat hebben, vertellen we het u direct en anders zoeken we het even uit. Dat kost u niets extra, want deze vraagbaakservice is inbegrepen in uw abonnement. U wordt dus niet verrast met een extra factuur voor dat ene telefoontje. Vanzelfsprekend is hier wel een fair-use policy van toepassing. Bij veelvuldige vragen hebben we wel het recht om de bestede uren door te berekenen.

 

Goed bereikbaar en altijd snel contact en snel antwoord

U krijgt snel antwoord op uw vragen via e-mail of telefoon. We zijn goed bereikbaar en uw e-mails blijven niet onbeantwoord. We werken met een centrale, gedeelde mail dus ook bij afwezigheid van medewerkers worden dringende vragen wel opgepakt.

 

Scherp en eigenwijs

We zijn scherp, alert maar van tijd tot tijd kunnen we ook nogal eigenwijs zijn. Zie voor een voorbeeld de referentie van Kimmel Beheer. Deze oud-ondernemer had eigenlijk helemaal geen belang meer om zijn stamrecht BV nog actief te houden. Maar de BV keerde nog stamrechtuitkeringen uit aan de eigenaar en kon daarom niet zomaar opgeheven worden. De Belastingdienst had voordat Kimmel cliënt werd bij ons al verschillende keren beslist dat stopzetting niet toegestaan was en daardoor bleef de klant vastzitten aan de BV. Nadat Kimmel klant was geworden hebben wij de situatie nog eens goed bekeken. En vervolgens nog een keer, met de juiste argumenten en enige (legale) creativiteit, het verzoek bij de Belastingdienst ingediend. Nu besliste de Belastingdienst wel positief en de BV is inmiddels, tot groot plezier van de klant, opgeheven. Zonder naheffingen of boetes.